16 oktoober, 2013

Geomeetrilised kehad

Tunnitöö teemaks modelleerida kuup, risttahukas, kolmnurkne püstprisma, püramiid, silinder, koonus, kera jt. geomeetrilised kehad.
 
 Mõõdud:
  • lühem külg 0,2m
  • pikem külg 0,4m
  • ring 0,4m
Geomeetrilisi kehasid modelleerides tuli kasutada mitmeid tööriistu:
  • Nelinurga (Rectangle) abil sai luua erienvaid nelinurk kujundeid
  • Joone (Line) abil sai omavahel ühendatud erinevad tipud
  • Ringi (Circle) abil sai luua kera ja koonuse
  • Hulknurga (Polygon) abil sai luua kolm-, neli-, viis-, kuusnurki jne.
  • Suru/Tõmba (Push/Pull) tööriistaga sai tekitada kujunditele massi
  • Kujundi loomine mööda rada (Follow Me) tekitas koonuse ja kera
  • Mõõdulindiga (Measuring Tape) sai üle mõõta kehade laiused, pikkused ja kõrgused
  • Vaatepunkti muutmine (Orbit) andis parema ülevaate kõikidest loodud geom. kehadest
  • Käega (Pan) sai vajadusel liigutada tööpinna lehte
  • Avaruse luup (Zoon Extents) mahutas kogu tehtud töö ekraanile
Kiiremad ja uudishimulikumad proovisid geomeetrilistele kehadele värvi lisada, mis ei olnud kohustuslik, kuid mitte ka keelatud.